Spelregelvraag #5

Scheidsrechters
01 februari 2022
Spelregelvraag #5

Met horten en stoten kwam de competitie zaterdag weer op gang. Vanwege coronabesmettingen konden niet alle wedstrijden doorgaan, maar veruit de meeste wel. Dat is fijn voor spelers én scheidsrechters. Om er weer even in te komen: hoe zit het ook alweer met de soms best ingewikkelde waterpolospelregels?

 

In deze rubriek stellen we in samenwerking met de BVWS en de spelregelcommissie van de KNZB spelregelvragen. Het antwoord volgt een paar dagen later. Geef jouw antwoord in de tussentijd in de comments onder het bericht op Facebook. Zit het juiste antwoord er tussen?

 

De vraag van deze week

Tijdens de wedstrijd drukt de assistent-coach van het team dat in balbezit is per ongeluk op de time-outknop. De hoofdtrainer geeft aan dat zijn ploeg geen time-out heeft gevraagd.

 

Wat moet de scheidsrechter doen?

Beeld:
Wim Beunk Fotografie
LEES MEER OVER

Lees ook

17 juni 2022
Nu de Oranjeteams zich weer klaarmaken voor de internationale eindtoernooien, maken ook verschillende Nederlandse scheid…
1,480
02 februari 2022
Dinsdag stelden we in samenwerking met de BVWS en de spelregelcommissie van de KNZB onderstaande spelregelvraa…